تبلیغات

مراحل کلی ساخت اسکلت فلزی فولادی

در این مقاله به صورت گام به گام به معرفی مراحل ساخت اسکلت فلزی خواهیم پرداخت امید است که این راهنمایی ها بتوانددر بیشتر شدن اطلاعات شما در باره ساخت اسکلت فلزی کمک کند . 
 
مرحله اول:خاکبرداری
 
مرحله دوم:پیاده کردن نقشه فونداسیون
 
مرحله سوم:اجرای بتن مگر
 
مرحله چهارم:قالب بندی فونداسیون
 
مرحله پنجم:ارماتورگذاری
 
مرحله ششم:بتن ریزی پی
 
مرحله هفتم:اجرای اسکلت فلزی
 
مرحله هشتم:اجرای سقف
 
مرحله نهم: اجرای دیوار ها
 
چکیده: درشروع کاریک ساختمان طراحی شده طرحی درمقابل قراردارد که باهمکاری مهندس ساختمان تهیه می شود. برای اینکه طراحی واستراکچر درارتباط نزدیک بایکدیگر باید باشند. برای طراح سیستم باربر ساختمان نیاز به تجربه است که آن موجب انتخاب روش واقتصادی ماده ساختمانی ویک سیستم مناسب باربری می شود که هدایت درست عملیات ساختمان ساده ترین روش تقریبی محاسبه بسیار مهم است . طرح پس از اینکه به صورت قابل رویت ترسیم می شود محاسبات نهایی استاتیکی انجام می شود . درآخر وارد جزییات کار می شود سپس طرح نهایی اجرایی ترسیم می گردد.

آموزش ساخت اسکلت فلزی ساختمان از ابتدا تا انتها
پس ازآن که علامت گذاری تمام شد بر طبق آکسی در نقشه آورده شده ریسمانی در یک آکس طولی و یک آکس عرض می بندند به طوری در محل قرار گیری بیس پلیتها دو ریسمان کاملاً بر هم عمود باشند که محل برخورد دو ریسمان وسط بیس پلیت خواهد بود و ریسمانها در اینجا نقش تراز راهم بازی می کنند چون دو طرف ریسمان به یک تراز بسته شده است با کار تمام بیس پلیتهای یک آکس کاملاً به موازات هم و در تر از یکدیگر قرار می گیرند زیرا اگر بیس پلیتها در یک تراز نباشند به همان ترتیب سقف ساختمان نیز تراز نخواهد بود و این یک ایراد بزرگ برای ساختمان به شمار  می رود .
بعد از عملیات بتن ریزی بیس پلیتها مجدداً باز و دوباره ملات نرمه زیر آن می ریزند و توسط پیچها تراز می کنند یعنی عملیات هواگیری انجام می دهند چون احتمال دارد هنگام بتن ریزی بتن کاملاً زیر پلیت را پر نکرده باشد .
فنداسیون نواری فنداسیون نواری دو طرفه و نواری یک طرفه است که بر حسب موقعیت جغرافیایی منطقه و زلزله خیز بودن منطقه و بارهای وارده در روی فنداسیون از نوع یک طرفه یا دو طرفه استفاده می شود که نوع دو طرفه یا مشبک نسبت به نوع یک طرفه قوی تر است .
فنداسیون منفرد در اینجا چیزی به نام شناژ نداریم و عرض و ارتفاع مقطع چه زیر بتن و چه در قسمتهای دیگر یکسان است ولی در نوع یک طرفه ، همانطور که از اسمش پیدا است در یک جهت پی منفرد ولی در جهت نواری است . فنداسیون رادیه ( گسترده ) در برخی موارد بر اساس بارهای وارده و اینکه منطقه زلزله خیز و یا خاک مقاومت کافی ندارد عرض پی های نواری دو طرفه یا مشبک به قدری بزرگ می شود که مجبور هستی کل کف ساختمان آرماتور بندی وبتون ریزی کنیم که به آن پی رادیه یا گسترده گفته می شود . ودر مناطق ما برای ساختمانهای بزرگ از این نوع پی استفاده می شود .
 
نصب ستونها قبل از اینکه ستونها نصب گردند توسط جوشکاران و با توجه به نقشه تیپ بندی ستونها در روی زمین قبلاً آماده می شوند که در زیر شرح آن آمده است .
باتوجه به ارتفاع فاصله دو ارتفاع و فاصله دو پروفیل که در یک ستون شرکت دارند آنها قبلاً به ارتفاع مورد نظر بریده شده و روی پروفیل قرار داده می شوند واین پروفیلها عمود بر هم هستند تا پروفیل ستون که جوشکاری می شود از زمین فاصله داشته باشد و را حتر بتوان آن برگرداند تا دو طرف آن جوشکاری شود. بعد از اینکه دو پروفیل مورد نظر در محل قرار گرفت با توجه به اینکه چه پلیتهایی روی آن جوشکاری شود که معمولاً* در طبقات پائین برای ساختمان چند طبقه از پلیت سرتاسری استفاده می شود . عملیات جوشکاری انجام می گیرد، و پلیتها به اندازه ها و ارتفاع مورد نظر و در فواصل مشخص شده در نقشه جوشکاری می شوند که در محل اتصال سقف از پلیتهای بزرگتری استفاده می شود و اگر در محل اتصال سقف بادبند نیز اتصال داده شود از پلیتهای بزرگتر نسبت به پلیتهای سقف استفاده می شود که همه در نمای تیپ بندی ستون در نقشه داده شده است . به مثال اگر برای سقف از pl ۶۰*۲۳*۱ استفاده کنیم برای بادبندی از pl۱۲۰*۲۳*۱(b.r) استفاده می کنیم .
بعد از اینکه ستونها آماده شدن روی بیس پلیتها نبشی هایی را در یک جهت که باهم ریسمان هستند جوش می دهند و محل قرار گیری ستون را مشخص می کند بعد هم توسط جرثقیل ستونها روی بیس پلیت قرار داده شده و به نبشی ها تکیه داده می شوند و در واقع کار نبشی ها این است که نگذارد ستونها تکان بخورد سپس ستونها را از چهار طرف جوشکاری می کنند و شاغول می نماید بدین تزتیب ستونها جهت اتصال تیرها آماده می شود .
تیرریزی با توجه نبشی های زیر سری که برای اتنصال تیرها و شاه تیرها قرار داده شده است عملیات تیر ریزی صورت می پذیرد در پلان تیر ریزی شماره تیرها و محل اتصال آنها مشخص شده است اگر تیر لانه زنبوری باشد قبلاً روی زمین توسط جوشکاران ساخته می شود ودر محل نصب می گردد ودر واقع سقف جهت اجرا آماده می شود که معمولاً* از تیرچه بلوک استفاده می شود .
انواع بادبند و نحوه اتصال آن بادبندهایی که برای مقابله با نبروهای جانبی (wl) مورد استفاده قرار می گیرند عبارتنداز : بادبند ضربدری بادبند v شکل شامل vشکل باز و بسته است بادبند ۸ شکل شامل ۸ شکل باز و بسته است بادبند k شکل و …
بادبندها اعضا کششی فشاری هستند که برای مقابله با نیروهای جانبی در نظرگرفته می شوند و مانع کج شدن اسکلت ساختمان درهنگام اعمال نیروی جانبی می گردند که باید در یک ساختمان به صورت متقارن اجرا گردند یعنی در هر چهار طزف ساختمان باید بکار گرفته شوند که بر حسب دلایل معماری میتوان از انواع بادبند استفاده کرد .
بطور مثال در جاهایی که می خواهیم از پنجره یا نور گیر و حتی در استفاده کنیم باد بند ۸ شکل باز بهترین گزینه برای ما خواهد بود ولی از لحاظ مقاومت k شکل بهترین حالت برای یک دیوار بادبندی می باشد . عرض وارتفاع پلیتها قبلاً با توجه به طول جوش و زاویه اتصال تیر بادبند محاسبه شده است و اینکه نوع تیر باد بند از نبشی یا ناو دانی را سالم به دو پلیت گوشه جوش می دهند و توسط لقمه که پلیت کوچکی دو ناو دانی را به هم جوش می دهند و در جهت دیگر ناودانی دو قسمت کرده ودر قسمت اتصال و تیر قبلی توسط پلیت به هم جوش می دهند و بدین ترتیب دیوار بادبندی آماده می شود . اما اگر بادبند ۸ شکل باز یا بسته باشد تمام ناو دانی سالم و طول مورد جوش داده می شود اجرای آن راحتر است .
با مراجعه به مقاله مراحل ساخت اسکلت فلزی در سایت ساخت اسکلت فلزی میتوانید ویدیو مربوط به این توضیحات را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید 

ساخت اسکلت فلزی 

سوله دست دوم 

+ نوشته شده توسط Skeletfelezi در جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۸ بعد از ظهر، ۲ بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: ساخت اسکلت فلزی، سوله دست دوم، ساخت اسکلت فلزی ساختمان، اسکلت ساختمان، ساخت اسکلت فلزی فوری

معرفیخدمات طراحی لوگو 

طراحی لوگو به نظر کاری آسان است و لی این کار مانند همه کار های دشوار دیگر به یک سری مهارت ها نیاز دارد در این کار داشتن تجربه و شناختن تخصص های مختلف بسیار امری حیاتی است  اطراحی لوگو به صورتی اس که ابتدا ی امر، مشاوران مختلف جهت کمک رسانی به تیم های طراحی لوگو، شغل و تخصص کارفرما را برای تیم طراحی تشریح کرده و نقاط ابهام آنها رفع می کنند تا تیم طراحی بتواند با شناخت دقیق از حوزه فعالیت کارفرما بهترین ایده را ارایه کند.

دامنه فعالیت های طراحی لوگو 

طراحی آرم و لوگو کاری یک جانبه نیست و حتی در شرایطی که لوگو از هر لحاظ مناسب باشد می تواند از نظر کارفرما مورد پسند نباشد، چرا که ذاتا کارهای گرافیکی بر اساس سلایق شاخص گذاری می شوند و هیچگاه کسی نمی تواند سلیقه ذاتی کسی را تغییر دهد.

معرفیشرکت طراحی لوگو 

شرکت طراحی لوگوسپنتابا تجربه چندین ساله خود، ترکیبی از خلاقیت های مختلف را دور هم جمع آوری کرده اند و همواره ایده های نو را به نمایش قرار می دهند، حضور تخصص های مختلف در تیم های طراحی به ما اجازه مانور بیشتری را در طراحی آرم، لوگو تایپ، نشان نوشته، نشانه و تبلیغات اینترنتی می دهد.

+ نوشته شده توسط Skeletfelezi در دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۴ بعد از ظهر، ۴ بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی، خدمات طراحی لوگو، طراحی لوگو، طراحی لوگو و آرم، سپنتا، شرکت های طراحی لوگو

باید ها و نباید های بازاریابی آنلاین 

 داشتن یک  استراتژی بازاریابی آنلاین برای استفاده از فرصت های در حال رشد بسیار مهم می بشد.استراتژی یکپارچه دیجیتالاین امکان را به وجود می آورد تا اساس تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین  را داشته باشید. با این همه دیده می شود که  هنوز بسیاری از شرکت ها یک استراتژیبازاریابی دیجیتال ندارد! استراتژی دیجیتال مارکتینگ  موثر شرکت شما را به تصمیم گیری درست در کسب موفقیت آنلاین کمک خواهد کرد. یک مدل فرآیند استراتژی، چارچوب یک توالی منطقی را برای حصول اطمینان از گنجایش تمام فعالیت های کلیدی توسعه و اجرای استراتژی، فراهم می کند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال یک کانال استراتژی است با ویژگی های زیر:

  • کسب اطلاعات بواسطه پژوهش در رفتار مشتری و فعالیت بازار 
  • مبتنی بودن بر اهداف آینده آنلاین و آفلاین سهم کانال
  • برقراری ارتباط با مشتریان 
  • مدیریت یکپارچه کانال

فرایند تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ این امکان را به وجود می آورد که شرکت ها:

  • به اهداف فروش و برتری در بازار برسند
  • برای اکتساب، تبدیل، نگهداری و رشد و خدمات بودجه بندی کنند
  • از مزایای کانال استراتژی برای بالابردن و رشد برند خود استفاده کنند
  • اولویت بندی مخاطبان هدف در کانال
  • اولویت بندی محصولات 
+ نوشته شده توسط Skeletfelezi در دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷ قبل از ظهر، ۲ بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: استراتژی بازاریابی آنلاین، استراتژی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ